پیام جاوید
تنفس صبح

 

راه دستیابی به اهداف بزرگ
امیرالمؤمنین(ع) راه رسیدن به اهداف بزرگ در زندگی را در جملاتی کوتاه، اما جامع و گویا بیان فرموده است:
"فقمت بالأمر حين فشلوا و تطلّعت حين تقبّعوا و نطقت حين تعتعوا و مضيت بنور اللّه حين وقفوا. و كنت أخفضهم صوتا و أعلاهم فوتا فطرت بعنانها و استبددت برهانها، كالجبل لا تحرّكه القواصف و لا تزيله العواصف. لم يكن لأحد فيّ مهمز و لا لقائل فيّ مغمز"
1-   سستی به خود راه ندادن حتّی برای یک لحظه
2-   نگاه جامع و از افق بالا به هدف
3-   نهراسیدن از حوادث بزرگ و سختی های مسیر
4-   از دست ندادن فرصتها
5-   جار و جنجال به راه نینداختن و خود را از معرض تهمت ها و عیب جویی ها دور نگه داشتن با انجام صحیح مسئولیت ها
6-   حرکت پایدار و مستمرّ، همانند کوههای عظیم و تندبادها با تلاش و توکّل بر خداوند*
 
* با بهره گیری از کتاب پیام امام امیرالمؤمنین(ع)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، ذیل خطبه 37 نهج البلاغه.


نظرات شما عزیزان:

هم شاگردی سابق شما
ساعت0:12---28 اسفند 1393
امیدوارم نظر قبلیم و تایید کنی و جواب هم بدی و قانعم کنی که دارم اشتباه فکر میکنم. هرچند که تایید نمیکنی ولی اینجا در پاسخ به همین کامنت پاسخ بده. موفق باشی هم شاگردی. راستی فک میکردم که با راهنماییم دیگه منو میشناسی ولی فک کنم نشناخی. معرفی کنم؟ بگم ؟ بگم؟

هم شاگردی سابق شما
ساعت0:05---28 اسفند 1393
من با شما هم شاگردی بودم. شک نکن. نمی دونم چطو متوجه شدید هم شاگردی شما نیستم.ولی من کار ندارم بودم. من قبلن نظراتم با شم یکی بود. حتی زمانی من به احمدی نژاد هم ای دادم ولی الان پشیمون شدم. نه اینکه الان اصولگرا نیستم پس اصلاح طلبم نه اصلا این فکر رو نکن. اصلاح طلب ها هم از اصولگرا ها فاسد ترند. فکر نکن الان با رو حانی ام نه . چون ایشون و گروهشون تابع رفسنجانی اند و ایششون که تو فساد حرف اول رو می زنن. من الان طرفدار یه نفرم دکتر علی شریعتی. تمام. فقط ایشونه که اسلام رو درست معرفی می کنه. الان می فهمم وقی می گه اسلام درست یعنی اسلام منهای روحانیت یعنی چی بعد از 36 سال حک.مت آخوندی من با مدرک دانشگاهیم وبیکارم و حتی نمی تونم وام 2 میلیونی بگیرم ولی آقایون وام 6500 میلیاردی بدون ضامن می گیرن. درد جوونای ما همه هست . خودت الان رفتی سر کار؟ کاش رفته باشی. ولی اگه نرفتی بی انصافیه که من و امثال منو درک نکنی و به این فسادی که تو جامعه ما هست توجه نکنی و بگی نه کدوم فساد؟

هم شاگردی سابق شما
ساعت23:55---27 اسفند 1393
من تو این زمینه تخصص ندارم. ولی از یه ارشد قرآن پرسیدم راجب اون جمله و عین عبارت دوستمو می نویسم: این جمله نمی تواند از معصوم صادر شده باشد چون هم مخالف عقل است و هم مخالف قران. قران میگوید وقتی به کافران می گوییم چرا ایمان نمی آورید می گویند که نیاکان ما همه اینگونه کافر بودند و ما به رسم بزرگان و نیاکان خود عمل میکنیم. س اینکه از بزرگان و.. برای کاری مراجعه کرد کار قرا«ی نیست و مورد تایید قران نیست حالا چطور معصوم دعوت میکند به اینکه بیایید از بزگان خود اطاعت کنید؟ که اگر بگوید خب سخن کفار درست از اب در می آید و نه سخن خدا. لذا بر همین اساس این سخت چون مخالف قرآن است از معصوم به طور عام و از امام علی به طور خاص صادر نشده است. و مخالف عقل است چون ممکن است که برگان فعل عقلایی و اخااقی و... خوب انجام ندهند. چه بسا بر عکس کار بد کنند آیا باید از ایشان در این کار بد تبعیت کرد؟ پدری مینشید پای ماهواره حالا پسر هم باید بنیشید؟ می بینیم که عقل هم این جمله را تایید نمیکند. این مقدمه اول . مقدمه دوم اینکه معصوم (ع) سخن غیر عقلانی بیان نمیکند و نتیجه این دو مقدمه اینکه سخن مذکور از معصوم صادر نشده. لذا این سخت متعلق به مولا علی(ع) نیست و تمام...) البته سخنان ایشون رو نقل به مضمون گفتم. خب راست میگه. اگه اشتباه میگه لطفا با استدلال رد کنید.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 10 اسفند 1393برچسب:, :: 11:17 :: نويسنده : سحرحیدری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنفس صبح و آدرس tanaffosesobh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: